Logo AP krijgt opfrisser
Vanaf vandaag gebruikt de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) een opgefriste versie van het logo. Het gaat om een aanpassing van het vorige logo, dat sinds begin 2016 werd gebruikt.
In een werkveld waar de ontwikkelingen snel gaan, beweegt de AP mee. In 2023 lanceerde de AP een vernieuwde website, inclusief een moderne visuele identiteit. Nu sluit ook het logo beter aan bij de toezichthouder die de AP in 2025 is.
In het vernieuwde logo wordt de naam Autoriteit Persoonsgegevens niet langer voluit geschreven, maar afgekort tot AP. Daarnaast staat er nu soms een ‘descriptor’ bij het logo die de taak van de AP samenvat: bescherming in een digitale wereld. Ook het silhouet in het logo is aangepast: de verouderde iconen zijn vervangen door pixels. Dit sluit beter aan bij de digitale wereld waarin we leven.
In het kader van duurzaamheid en om kosten te besparen, krijgen fysieke middelen zoals enveloppen en relatiegeschenken het aangepaste logo pas als de bestaande voorraad op is. Op de digitale kanalen ziet u vanaf vandaag de vernieuwde variant.
